понеделник, 15 октомври 2012 г.

Ауди А4 Б5 недозарежда: гореща клема на плюса

 
    Един ден бях със собствената си кола в едно ателие за ремонт на стартери и алтернатори. Заговорих се с момчетата за това че съм сменял части по моя 90А Валео, дали може да се сложи по голям алтернатор/акумyлатор. Питах ги защо волтметъра на таблото след известно време каране пада до 12 V и след месец-два акумулатора има нужда от дозареждане. Щефа веднага излезе с решение: алтернатора е наред, но в плюсовата клема има лош контакт, грее и не зарежда добре акумулатора. За демонстрация ме накараха да покарам 10-тина минути с включени фарове и климатик. Наистина плюса се нагря до степен да не мога да си държа пръста долепен, а минуса си беше студен. С волтметър сложиха едната сонда на В+ изхода на алтернатора, а другата на + клемата на акумулатора. Разликата вече беше около един волт. Ето го виновника:

     Според тях "лечението" на клемата с чук по капселовката помага: отрязва се черния термошлаух и бой. Аз пробвах, но не намерих здрава опора и нямаше ефект. Затова от морга си взех кабел от следващия модел Ауди, който е на същия производител, но с червени шлаухи и явно е по-добре направен. Проблема се реши на 100%: сега "окото" на акумулатора ми е постоянно зелено, клемата е студена, а волтметъра на таблото не пада под 13 V. Има и още една положителна страна: между клемата и червения кабел, който захранва купето, има бушонно легло с лентов 150 А бушон. Не лоша застраховка против пожарчета...

 
    Смяната не е много лесна. Трябва да се свали цялата кутия на въздушния филтър, под нея има пластмасов канал, през който минава кабела. След това трябва да се осигури достъп до шалтера на стартера, т.е. да се пусне компресора на климатика. Има една щипка със "свинска опашка" към рога: опашката си има зъбче и може да се отвори и затвори с новия кабел. Под тампона на двигателя има още един пластмасов канал.

    Оградените в зелено щипки не е нужно да се махат: режат се кабелните връзки и се повдига канала. Правилното закрепване и прекарване на кабела са много важни.
    Ето и един "ремонтиран" на преса кабел, сравнен с един, който така грееше, че изолацията се беше изпекла:
 
    Със сигурност е по-лесно да се смени само клемата, но хубави се намират трудно. Тези от ТехКо не са лоши. Италианците от MTA предлагат голямо разнообразие, за България представител е VEMA trade. На адреса на улица Хемус имаше двама сърдити старци в един гараж, които все искат да продават опаковки от по 100 броя от всичко. Същите клеми съм взимал и от Силстен. Тези от бензиностанциите/Метро/Практикер/Бриколаж са доста лошо качество и често създават проблеми, когато спрат да дават хубав контакт...