неделя, 25 май 2014 г.

Теч на масло от мотора за задействане на раздатъчната кутия на Тойота/Лексус



    Темата е доста обсъждана, защото с времето проблема се появява при все повече автомобили. Става дума за изпълнителния механизъм, който задейства раздатъчната кутия при Тойота и Лексус. Уплътнението му към корпуса остарява и започва да изпуска масло. Дупката е под контролната пробка и нивото на маслото може да падне до степен, при която да доведе до повреда на кутията.
   Според официалния бюлетин по въпроса трябва да се свали раздатката заедно със скоростната кутия, двата агрегата да се разделят, да се разглоби раздатката, да се разкачи вала на "актуатора" от муфата в раздатката и тогава да се смени уплътнението. Процедурата е толкова трудоемка, че дори дилърите ползват алтернативния метод, а именно да разглобят електро-механичната част на "актутатора" и да извадят корпуса, където всъщност е уплътнението. През това време вала си остава в раздатката. Процедурата е описана със снимки в посочените по-долу връзки към теми из форумите.
    Отнема около час и половина, когато се прави за пръв път. Необходим е нов О-пръстен, който в Тойота струва 9 лв., и повечето продавачи не могат да го извадят като резервна част, защото чертежа е идиотски. Номера му е 90301-56009. Кръстата отвертка и "гедоре" с камък 12мм са другите инструменти. Останалото е внимание и търпение:
-маха се предпазната ламарина и се източва останалото масло от раздатката
-маха се капака на "актуатора", отвиват се още няколко рапидки и внимателно се вадят карантиите:

Препоръчително е да отбележите частите една към друга с маркер!
-развиват се болтовете на корпуса към раздатката и се изключва буксата.
-с внимателно дърпане, клатене и въртене се вади корпуса
-сменяте О-пръстена, почиствате от мръсотия и масло и още по-внимателно монтирате обратно в раздатката. Това трябва да стане с леко подвеждане на вала, защото той опира при влизане:

    Трябва да се пази от нараняване и неговия семеринг, за да не започне маслото да пълни "актуатора". Например, може да се увие с изолирбанд
-нареждате всичко обратно и смазвате контактните точки и зъбите на вала с излишъка от заводската грес
-затваряте всичко по обратен ред, наливате масло до контролната пробка и тествате 4х4 системата

ВРЪЗКИ:


http://www.clublexus.com/forums/8389733-post107.html

http://www.toyota-4runner.org/problems-warranty-issues/42814-transfer-oil-leak.html

http://www.clublexus.com/forums/5985249-post50.html

Смяната в снимки

http://forum.ih8mud.com/threads/transfer-case-leak.362691/


Проблеми с празния ход заради дефектирал PSP Switch



    Причините за проблеми с празния ход са много:
-филтри
-свещи
-неплътности след дроселовата клапа при бензиновите и/или неизмерен въздух след дебитомера
-неправилен сигнал от МАП сензора поради дефект или скъсано маркуче към него
-зацапване или дефект на изпълнителния механизъм за празния ход
-проблеми с горивната система
-проблем с електрическата система
    Освен всички тези причини съм попадал на два случая, при които нестабилния празен ход беше причинен от сензора за налягане в серво усилователя за волана (Power Steering Pressure Switch). За да има такъв сензор колата трябва да е с хидравлично серво: тези с електрическо нямат. Този "сензор" представлява ключе 1/0, което се активира от налягането в тръбата за високо налягане между помпата и рейката/кормилната кутия, създадено при завъртане на волана. Целта е да се повишат малко оборотите на двигателя, за да може да се навакса натоварването създадено от помпата. Двигателите с голяма кубатура и дизелите нямат нужда от такъв компенсаторен механизъм, но при малките бензини се среща често: Форд, Рено, Дачия, Хонда, ВАГ-групата, Пежо, Ситроен и други
    Мястото му може да е доста разнообразно, в зависимост от изпълнението в двигателния отсек. Задължително е от страната на високото налягане или върху самата помпа:

http://www.autozone.com/autozone/repairinfo/repairguide/repairGuideContent.jsp?pageId=0996b43f802e7e52

    По често е монтиран върху тръбата към рейката:

http://www.fordscorpio.co.uk/eecv.htm

    При повечето инжекциони има действителна стойност за показанието на този сензор. При форда, с който имах проблем се беше скъсала жицата при ключето и колата държеше постоянни 1200 об/мин, все едно сервото е под товар. При Голфа с дефектирал ключ излизаше грешка при диагностика и оборотите се променяха, без да се върти волана.

    Другия проблем, свързан с този сензор, е че с времето се разхерметизира и от него започва да тече масло. Това се среща най-често при Пежо, Рено, Ситроен и Дачия. В добрия случай маслото капе навън, но при една Ксара Пикасо маслото беше стигнало до вътрешността на моторния компютър, минавайки по проводника. При някои двигатели на Рено/Дачия сензора е разположен точно над алтернатора и течащото масло попада право при четките, което много бързо води до разпадането има и преждевременно износване на колектора на ротора