понеделник, 28 октомври 2013 г.

Износена зегерка на маркуча при ЕГР-а на БМВ 335d

    Турбо пътищата на БМВ са на бързи връзки със зегерки. При една 335 битурбо дизел се получи неприятен теч на масло върху пустовия ремък, който доведе до неговото скъсване. След измиване на двигателя и смяна на ремъка се оказа, че тече от връзката между маркуча от интеркулера и ЕГР клапата. Самия маркуч и уплътнението му са здрави, но от вибрациите се износила заегерката, не го задържа плътно на място и от налягането "църцори" масло:



    В БМВ любезно продават цялата тръба и/или само уплътненията, но не и зегерка. Цената е около 300 лв.

    На мен ми се подмотаваха няколко зегерки от Ауди ТДИ, сменени по същата причина. Цената им по спомен е около 10 лв/бр. Имат малка разлика във формата, която лесно се коригира на менгеме или преса:

    Нужно е само да се изправят местата означени в червено и пасват перфектно на БМВ тръбата. За съжаление не мога да дам точния номер, защото имам два размера зегерки и две пликчета, но не съм сигурен дали номерата отговарят. Затова ще дам и двата номера, пък която стане. По-вероятният номер е 1J0 145 769 G.
    Премерена по БМВ зегерката би трябвало да е тази. Другото пликче е със същия номер без буква накрая, но според Гугъл излизат и зегерки с по-различна форма. Не мога да съм сигурен, но на фона на 300 лв., експеримент за 10-15 лв., според мен, е позволен
    Най-вероятно при 3.0d ситуацията е подобна