понеделник, 21 октомври 2013 г.

Поправка на стопени контактори на заден стоп със светодиоди



    Идеята на тази "поправка" е, че светодиодната част е вградена в стопа, а захранването идва от "платката" с крушките. От дългото светене на светодиодите, при натисната спирачка по задръстванията, контакторите се нагряват. Това води до стареене на пластмасата на стопа и част от нея се отчупва. Контакторите не опират, светодиодите не светят и се появява индикация за изгоряла крушка на стопа. Според Ауди се налага смяна на стопа, а това е излишно скъпо.
    На картинката съм се справил с проблема, като съм срязал две шайби с дупка 3 мм., нанизал съм ги под контактора и така той стъпва на останалата здрава пластмаса и контактува отново.
    На следващите стопове, с подобен проблем, предприех по-радикален подход: отрязвам оригиналния контактор, удължавам жицата с около 5-6 см., накрая запоявам кабелна обувка 3 мм. и я завинтвам за съответната част от платката с малка рапидка. Става много надеждно, но води до известно затруднение при смяна на крушка: стопа не може да се раздели от "платката", без да се развие рапидката.

Дросел Мерцедес А-класа


    При бензиновите А-клас W168 на Мерцедес с времето се появяват проблеми с дроселовата клапа. Те се изразяват в нестабилни обороти, труден старт, лоша или никаква реакция при натискане на педала. При диагностика излизат грешки за възвратна пружина или потенциометър, които по принцип правят клапата негодна и се налага замяната й с друга. Стандатрното почистване на корпуса на клапата не помага особено.
    Причината е ръжда, която пада от възвратната пружина върху пистите на потенциометъра и му пречи да работи:

    В най-лошия случай пистата се износва и дросела е за смяна, но по-често почистването със спрей за електроника и сгъстен въздух връщат живота в дроселовата клапа. Адаптация през компютър не е необходима.
    За да се стигне до самия дросел е нужно да се свали кутията с компютъра, въздуховода и накрая самия дросел. Необходими са Тх 25, Тх 30 и Ph 3 звезда:

    С еднакви цветове съм означил местата за закрепване и съответните дупки за болтове. Малко шарено се получи, но няма нищо трудно. Трябва да се внимава при откачането на картерната вентилация, защото щуцерите са пластмасови