четвъртък, 20 юни 2013 г.

Филтър купе Рено Канго след 2008-ма KW0/1

    Смяната на този филтър се оказа цяло събитие, затова и реших да я опиша. Интересното е, че в завода е монтиран един цял филтър, а като "афтърмаркет" се продават две отделни парчета и една лайстна:
    Климатичната система явно е разработена от Denso за няколко модела: Канго, Мастер и Опел Мовано с ляв или десен волан. Затова има и два отвора за достъп до филтъра: единия е точно до педала за газта, а другия е под жабката. При Канго адекватното място за смяна е през отвора под жабката. 
    За да се достигне до него трябва да се повдигне маншона на скоростния лост, под него се виждат болтчетата, които държат кората на средната конзола.

 В двата й долни края има две щипки, а останалото са защипвания към останалите пластмаси на таблото: за тях има отвори за отвертка. Трябва да се свали дясната страница на таблото до жабката, заедно с ключето за деактивиране на пасажерския еърбег: под него също има болтче.
 Отдолу е един от болтовете, закрепващи жабката. Останалите се виждат при отворена вратичка.


    Болтчето, означено в зелено, не се развива до край: направено е като ухо за улеснение
    След като всички болтчета са развити трябва да се издърпа право назад, за да излезе от две щипки. 
    Отдолу се вижда черен въздуховод с една щипка в долния десен край. 
    След махането му има прекрасен достъп до капачето на филтъра. 
    Ако сте първите, които стигат до там трябва да извадите заводския филтър с малко мачкане и дърпане, защото е два пъти по-голям от отвора. 
    Монтажа на новите е в последователността единия филтър, лайсната и след това другия филтър, после всичко в обратния ред.
    Любопитното в конкретния случай е, че в книжката на колата имаше упомената смяна на този филтър, а нищо не даваше признак в действителност да е сменян. Честа грешка на дилърите...