сряда, 14 октомври 2015 г.

Рено Лагуна 1 1,9 dTi не пали F9Q 716


Странен проблем със странно решение. Колата е изгаснала в движение и при даване на контакт се вдига стрелката на оборотомера, от кутията с релета до разширителния съд на антифриза се чува жужене, клапана на помпата не получава 12 волта, стартера върти, но двигателят не пали. Няма дим от ауспуха, а при отваряне на кутийката с релетата се оказа, че жужи зеленото реле:

То е захранено с 12 волта след контакт и се управлява по маса от компютъра. От него се захранват помпата и няколко други компонента в двигателния отсек. Ако се откачи 3 пиновата букса под помпата жуженето спира, но колата не пали и при подадени 12 волта на клапана. Става дума за буксата на двата соленоида:


Започна се просвирване на жици, проверка на маси под товар, чистене на маси, бушони и куплунги, но нищо не помогна. За удобство извадих компютъра от стойката му и при една от пробите случайно го допрях до една от заключвалките на предния капак и всичко се оправи.
Оказва се, че му трябва маса и на корпуса. Затова и болта, който го закрепва е с конусна глава и федер шайба. Конкретната кола е имала удар в предна дясна част, ухото на компютъра се е счупило, в последствие е мръднало и е изгубил маса. Ето го и решението: грозно, но надеждно:



Рено... Ах, каква кола…