неделя, 28 октомври 2012 г.

Кражба на акумулатор: как да я затрудним максимално


    Идеята ми дойде след като на "служебния" Кадет му откраднаха акумулатора. Всичко беше много спокойно и внимателно извършено: клемите бяха развити и откачени, планката и болтчето за закрепване на акумулатора бяха оставени на видно място. Явно крадците са били подготвени с точните инструменти и умения, да ги е*а!
    Взех си друг акумулатор, но при монтажа ми хрумна, че може да има рецидив. Затова смених болта с глава 13 мм с такъв с торкс 40. Резултата: след 2 дена давам контакт, радиото кодирано, но колата пали... Крадците са били толкова културни, че като са развили клемите, но не са успели да измъкнат акумулатора, ги бяха завили обратно :)))
   Съвета ми е на коли, изложени на риск, да смените всичко по клемите и закрепването на акумулатора с възможно най-нестандартното. Например болтовете да са 12, 14 мм, торксове, звездостени, шестостени и т.н. Гайките по клемите да не са със стандартния размер, за да затрудните максимално крадците. Колкото повече време се суетят около колата, толкова по-голям е риска да ги забележат, а това може да ви спести смяна на акумулатор. А, още по-гадно е ако те повторят: тогава боли два пъти повече...