петък, 3 август 2012 г.

Малко предистория и идеята...


Преди около 12 години се случи така, че ремонта на коли ми стана хоби. Образованието ми няма абсолютно нищо общо с тази дейност, но с малко сръчност и повече четене, малко питане и повече мислене нещата почнаха да се получават доста добре. След 2-3 години цапане и миене с каши "направи си сам от прах за пране и трици", които освен мръсотията ми сваляха и кожата, нещата минаха на по-високо ниво и започнах да изкарвам пари.
Много силен тласък ми дадоха приятели, които инвестираха в моето начинание и се сдобих с лаптоп, тестер, кабели и т.н. скъпа апаратура. Много съм им благодарен, те си знаят кои са ;) Гаража се дооборудва с хубави (скъпи) инструменти, фирмена каша за ръце и нещата тръгнаха. Ще да е от кашата, знам ли... И така до ден днешен...

Идеята на този блог дойде след многократното ми сблъскване с проблеми, които са чести за дадена марка или модел, но решението не е очевидно. В повечето такива случаи с помощта на форуми, направи-си-сам статии или сайтове с технически бюлетини, съм се справял или съм насочвал собствениците към място, на което да им оправят колите, без да се учат на тях ;) Почти винаги, обаче, информацията е много разпокъсана, смесена с доста плява и за да се справиш трябва да я разбереш и отсееш.
Втората причина е, че виждам многократно повтарящи се елементарни грешки, допуснати от хора преди мен. Понякога последствията просто дразнят, друг път водят до повторна смяна на скъпи части, а се е случвало коли да остават на път.... Което си е кофти тръпка.
Реших, че и аз има какво да споделя в интернет пространството. Спрях се на блог формата, защото е безплатен и лесен. Ще се пробвам да пиша разбираемо, изчерпателно, максимално точно и, надявам се, интересно за четене. Само времето ще покаже.

Информацията ще е за всеки: собственици, колеги, които ремонтират, хора, които искат да си изберат кола и проучват дефектите й. Собствениците могат да се пробват сами да отстраняват дефектите, но при мен често се случва да идват хора, които са проучили даден проблем и директно ме насочват към причината. Отначало се цупех: "Ти ли ще ми даваш на мен акъл?!?", но сега слушам внимателно ;)
Трябва да спомена, че всичко, което предприемате е на Ваш риск. Информацията в този блог е за конкретни случаи, при които с описаните действия се е стигнало да решаване на проблема.
Нещо като мото за блог-а може да е тази картинка:
http://www.ifixit.com/Manifesto/

Няма коментари:

Публикуване на коментар