събота, 18 май 2013 г.

Идея за друго място на датчика за външна температура при БМВ Е39


    При Е39 датчика е монтиран на доста опасно за самия него място, а именно ниско долу в долната част на десния подкалник. Със сигурност там се обдухва добре при движение, при престой се нагрява от настилката и така усилва климатроника, но много често се случват и "инциденти" с него: най-често пада и заедно с кората го смачква гумата... все пак в България пътните условия са тежки и често се налага паркиране с предницата върху препятствия. Това води до откачане на датчика и/или кората и когато гумата ги "захапе" къса датчика, заедно с жиците.
    BMW AG продават нов куплунг с два нови пина, нов датчик:
 и нов подкалник с крепежи:
    Остава въпроса дали отново да се рискува със същото място
за монтаж.

    След няколко рецидива с по-невнимателни клиенти или такива с ниско окачване, реших да намеря по-безопасно и също толкова адекватно място за датчика. Идеята е взаимствана от Мерцедес, които го монтират в дупчица ниско в решетките на бронята до халогена. При БМВ има подобна дупка за реглаж на височината на халогена. Точно зад нея е и болта за реглаж, който много удобно служи за "стойка" на датчика:
    Кабелна връзка върши чудесна работа за случая. Показанията за температура са актуални, а датчика е на доста по-безопасно място

Няма коментари:

Публикуване на коментар