неделя, 25 май 2014 г.

Теч на масло от мотора за задействане на раздатъчната кутия на Тойота/Лексус



    Темата е доста обсъждана, защото с времето проблема се появява при все повече автомобили. Става дума за изпълнителния механизъм, който задейства раздатъчната кутия при Тойота и Лексус. Уплътнението му към корпуса остарява и започва да изпуска масло. Дупката е под контролната пробка и нивото на маслото може да падне до степен, при която да доведе до повреда на кутията.
   Според официалния бюлетин по въпроса трябва да се свали раздатката заедно със скоростната кутия, двата агрегата да се разделят, да се разглоби раздатката, да се разкачи вала на "актуатора" от муфата в раздатката и тогава да се смени уплътнението. Процедурата е толкова трудоемка, че дори дилърите ползват алтернативния метод, а именно да разглобят електро-механичната част на "актутатора" и да извадят корпуса, където всъщност е уплътнението. През това време вала си остава в раздатката. Процедурата е описана със снимки в посочените по-долу връзки към теми из форумите.
    Отнема около час и половина, когато се прави за пръв път. Необходим е нов О-пръстен, който в Тойота струва 9 лв., и повечето продавачи не могат да го извадят като резервна част, защото чертежа е идиотски. Номера му е 90301-56009. Кръстата отвертка и "гедоре" с камък 12мм са другите инструменти. Останалото е внимание и търпение:
-маха се предпазната ламарина и се източва останалото масло от раздатката
-маха се капака на "актуатора", отвиват се още няколко рапидки и внимателно се вадят карантиите:

Препоръчително е да отбележите частите една към друга с маркер!
-развиват се болтовете на корпуса към раздатката и се изключва буксата.
-с внимателно дърпане, клатене и въртене се вади корпуса
-сменяте О-пръстена, почиствате от мръсотия и масло и още по-внимателно монтирате обратно в раздатката. Това трябва да стане с леко подвеждане на вала, защото той опира при влизане:

    Трябва да се пази от нараняване и неговия семеринг, за да не започне маслото да пълни "актуатора". Например, може да се увие с изолирбанд
-нареждате всичко обратно и смазвате контактните точки и зъбите на вала с излишъка от заводската грес
-затваряте всичко по обратен ред, наливате масло до контролната пробка и тествате 4х4 системата

ВРЪЗКИ:


http://www.clublexus.com/forums/8389733-post107.html

http://www.toyota-4runner.org/problems-warranty-issues/42814-transfer-oil-leak.html

http://www.clublexus.com/forums/5985249-post50.html

Смяната в снимки

http://forum.ih8mud.com/threads/transfer-case-leak.362691/


Няма коментари:

Публикуване на коментар