неделя, 24 август 2025 г.
BMW 540d N57 DME няма комуникация
Предисторията: в движение BMW F01 с дизел с три турбини и година на производство
2016-та започва да дава индикации за различни проблеми:
- неработеща система за предпазване пешеходци
- проблеми с ръчната
- проблем с подаването на гориво и много други...
След около още 100 километра двигателят изгасва в движение. При
опит за запалване стартера не завърта или завърта, двигателя пали и работи
по-малко от минута и гасне
Диагностиката показва около 70 грешки в различни
модули, като след подробен оглед изпъкват грешките за липса на комуникация с
моторния компютър DME EDC 17
След проверка акумулатор, цялост на PTCAN шината,
главно реле, маси на компютъра и сигнал "15 wake" от CAS стигаме до извода, че
проблема е в самия компютър
Третата букса, която идва от
сензорите по двигателя, прави впечатление силно "омазняване" по пиновете. При
отваряне на компютъра той се оказва пълен с около 100 мл жълта, бистра течност
Следва почистване със спрей за електроника и потенциометри, подсушаване и отново
проба. Автомобила заработва и всички грешки, освен 3 се изтриват и не се
появяват повторно
Една от тях е за датчика за температура и налягане на
горивото. Той се намира в подаващия горивопровод и при откачане на буксата му се
вижда обилно количество нафта:
По случая има бюлетин, който описва проблема, кои
автомобили са засегнати и как да разберем дали имаме проблемния датчик:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10154822-9999.pdf
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар