Случи ми се на едно Пижо 307 фейслифт климатика да работи, т.е. да духа студено, но насочването на въздуха крака - централни духалки - стъкло да не реагира. При ТОЗИ случай от някои духалки студено, от други топло. Пълен шаш...
При сваляне на жабката се открива доста добра гледка към "кашона" с клапите. За съжаление не съм снимал, но цялата жабка пада сравнително лесно: сваля се кората под нея; изважда се страничния капак на арматурното табло откъм пасажерската колнка и се развиват няколко рапидки Torx 20. Жабката има водачи и някакви щипки, които я фиксират към таблото, т.е. трябва леко издърпване. Откачат се жиците за лампичката, въздуховодчето за охлаждане и се вади. Нещо от сорта:
Капака си остава сглобен за корубата. Из отдолу се вижда централно моторчето, което насочва въздуха, горе при вентилатора се вижда мотора за свеж въздух/циркулация в купето.
В моя случай при командване от панела на климатика, за да се смени посоката на духане, се вижда, че оста на мотора се движи, но е превъртяла в една бяла пластмасова "предавка" и не задейства клапите. Странното е, че в програмата за резервни части на http://public.servicebox.peugeot.com/ не е нарисуван въпросния ремонтен комплект. Цената му в Пежо е около 30 лв и е ето това:
Смяната става най-лесно, според мен, като се завърти мотора в едно крайно пложение, за да няма грешка при зацепването. Гаси се колата, вади се ключа, развиват се рапидките, издърпва се мотора, издърпва се "предавката", слага се новата, превърта се в положението, в което е оставен преди това мотора, зацепва се и се завиват рапидките.
Ако имате тестер, провеждането на адаптация помага на блока за управление да запомни крайните положения на потенциометрите в стъпковите мотори и да ги управлява адекватно. Ако няма тестер, последователното превключване между всички позиции и изчакването на моторите да спрат напълно между командите върши почти същата работа.
Happy End ;)