сряда, 26 декември 2012 г.

Не работещо индикаторно табло на VW Passat 3A5 с жило за скоростомера

    До 300 000-ната бройка Пасат през 1995-та Фолксваген ползват табла на Moto Meter с жило за скоростомера. За тези километражи се продават всички части, а разглобяването е много лесно: Разглобяване киломертаж
    Свалянето от колата също не е много трудно: Връзка. Има пет болтчета: 4 под решетките за "духалките" и една под ключа за фаровете. На мен ми беше трудно да извадя декоративния панел около километража и свалих волана.
    При конкретното табло всичко говореше за лош контакт в буксата или спойка в платката: не работеше нищо освен индикатора за дълги и скоростомера. Чистенето на буксата не помогна и затова разглобих таблото: в предната част се развиват две рапидки Тх10 и таблото се отваря като сандвич. Таблото е с модулна сглобка: "часовниците", диоднитите блокове и т.н. се вадят от платката с внимателно издъроване. Проблема е в десния горен ъгъл на платката:


    За лесен достъп се вади оборотомера, запоява се и всичко тръгва. Такова разглобяване е добър момент за изчистване на, иначе недостъпен, прах ;)

Клаксон пежо 307: зацапани контакти под еърбега


    Много от пежата 307 имат проблеми с клаксоните. Най-често са два: корозирали контакти при самите клаксони или нагорели контактори под въздушната възглавница на волана. Ако клаксоните са спрели в сезона на абитюрентските балове може и да са изгорели ;) В тази статия става дума за контакторите във волана.
    Свалянето на волана е свързано с откачане на въздушната възглавница. С цел безопасност трябва да се откачи акумулатора и да се изчака около 5-10 минути, за да се деактивира изцяло системата. Свалянето на еърбега става с леко издърпване в долната част, за да се откачи кръглия щифт:
Снимка 1
    Луфта, който се отваря, е около 2-3 мм. На снимката се виждат и куките, които захващат възглавницата към волана. За да отпуснат се натискат навътре два тела през дупките отзад на волана. Падат се близо до двете спици (оранжеви стрелки):
Снимка 2
    Най-лесно е да се ползва отвертка Торкс 30 или Тх 25, зависи коя влиза лесно в дупките. Натиска се докрай навътре телта и леко се издърпва еърбега. Същото се повтаря и с другата кука. След като освободи се вдига нагоре, за да се откачат двата куплунга: син и зелен:
Снимка 3
    С малка отвертка се изважда контрата в средата и след това отново с отвертка се избутва куплунга. Има и една маса на кабелна обувка. Под еърбега има пластмасова конзола, на която са контакторите на клаксона. Тя се държи с три болтчета Тх20. Клаксона има три контактора, означени със зелени звезди на Снимка 2. С червена звезда е означена масата в корпуса на волана, която също трябва да се изчисти: често проблема е от нея.
    Завива се обратно конзолата, като пружините под нея трябва да си влезнат на място. Подреждат се жиците и се включва въздушната възглавница: гнездата на куплунзите също са оцветени в синьо и зелено, за да не се разменят. Възглавницата се натиска към волана, за да захванат куките и щифта.
    При включването на акумулатора е препоръчително да няма никой в колата. В книжката на Пежо съветват след закачане на акумулатора да се изчака 3-4 минути преди да се пали или дава на контакт