До 300 000-ната бройка Пасат през 1995-та Фолксваген ползват табла на Moto Meter с жило за скоростомера. За тези километражи се продават всички части, а разглобяването е много лесно: Разглобяване киломертаж
Свалянето от колата също не е много трудно: Връзка. Има пет болтчета: 4 под решетките за "духалките" и една под ключа за фаровете. На мен ми беше трудно да извадя декоративния панел около километража и свалих волана.
При конкретното табло всичко говореше за лош контакт в буксата или спойка в платката: не работеше нищо освен индикатора за дълги и скоростомера. Чистенето на буксата не помогна и затова разглобих таблото: в предната част се развиват две рапидки Тх10 и таблото се отваря като сандвич. Таблото е с модулна сглобка: "часовниците", диоднитите блокове и т.н. се вадят от платката с внимателно издъроване. Проблема е в десния горен ъгъл на платката:
За лесен достъп се вади оборотомера, запоява се и всичко тръгва. Такова разглобяване е добър момент за изчистване на, иначе недостъпен, прах ;)
сряда, 26 декември 2012 г.
Клаксон пежо 307: зацапани контакти под еърбега
Много от пежата 307 имат проблеми с клаксоните. Най-често са два: корозирали контакти при самите клаксони или нагорели контактори под въздушната възглавница на волана. Ако клаксоните са спрели в сезона на абитюрентските балове може и да са изгорели ;) В тази статия става дума за контакторите във волана.
Свалянето на волана е свързано с откачане на въздушната възглавница. С цел безопасност трябва да се откачи акумулатора и да се изчака около 5-10 минути, за да се деактивира изцяло системата. Свалянето на еърбега става с леко издърпване в долната част, за да се откачи кръглия щифт:
Снимка 1 |
Снимка 2 |
Снимка 3 |
Завива се обратно конзолата, като пружините под нея трябва да си влезнат на място. Подреждат се жиците и се включва въздушната възглавница: гнездата на куплунзите също са оцветени в синьо и зелено, за да не се разменят. Възглавницата се натиска към волана, за да захванат куките и щифта.
При включването на акумулатора е препоръчително да няма никой в колата. В книжката на Пежо съветват след закачане на акумулатора да се изчака 3-4 минути преди да се пали или дава на контакт
Абонамент за:
Публикации (Atom)