За свалянето са нужни глухо ключе 10 и удължения и шарнир, защото горната гайка е трудно достъпна. След свалянето навън отварянето е много лесно: развиват се рапидките с глава за кръстачка. Горното капаче
Вътре се вижда плочката и плъзгачите. Почистването става със спрей за електроника и клечка за уши. Явно много малкото графит, остърган от плочката при движението, пречи на правилната работа. Противопоказно е да се натягат плъзгачите, защото плочката се износва много бързо. Оранжева котка много помага при чистенето ;)
За да съм сигурен в успеха на начинанието извадих и плочката от капачето, за да натегна и почистя контакторите. Това става с едновременно повдигане на далечния край и избутване откъм контакторите. Отново клечка за уши и контакт спрей. Пластините се натягат леко и плочката се мушва обратно. Дори и да не застане на 100% същото място няма проблем: даже е от полза. Тя си има легло и грешка е почти невъзможна
Трябва да се има предвид, че не винаги проблема е в самия потенциометър. Например при Рено Клио 2 драмата идва от контакторите: снопа кабели се движи при всяко натискане на съединителя и това води до лош контакт във втората букса. Тази към самия педал си е наред, а нагаря втората, която е 20-тина сантиметра по-назад.
При Zafira B проблема често е в кутията с бушони на левия калник: там се събира моторната исталация с тази от купето и сигнала от педала минава от там, за да стигне до моторния компютър зад предната броня.