При малките смартове от поколението с три цилиндрови двигатели и турбо компресор все по често се случва от старост да изгние зегерката, която държи лостчето за управление на гейта на турбото. Резултатът е паднало лостче, "вратичката" на уейстгейта остава отворена и турбото не прави налягане:
Нужно е малко почистване, трябва леко да се издърпа лостчето, за да се закачи за гейта и нова зегерка. За смазка могат да се ползват медни или керамични смазки.
Други две подценявани причини за загуба на мощност са свещите и горивния филтър.
При смяна на свещи трябва да се имат в предвид две важни неща:
-свещите за 0.6 и 0.7 са различни
-трицилиндровите двигатели на Смарт са с по 6 броя свещи: три отгоре и три отстрани: http://www.evilution.co.uk/519
Горивния филтър е пред дясната задна гума, зад подкалника:
Ето един много подробен сайт за Смарт: http://www.evilution.co.uk/info/turbo_types_and_differences.htm