ЛИНК pdf: Правилен монтаж и последствия от неправилен :(
Изпитано на собствен гръб: боли доста... Лагер помпата работи нормално при интервал от 1-2 секунди между натисканията, защото течността има време да се върне покрай гумичката. При две последователни, бързи натискания се натрупва налягане, педала се втвърдява и при трето натискане помпата избухва точно като на картинката...
Колеги ми споделиха и за случай с горна помпа, която не позволява на налягането да се върне и резултата е същия. Това е главния заподозрян, при положение че проблема не се е появил след смяна на стар модел долна помпа с новия модел.
Покрай този случай се убедих, че при Астра G с Z16XE с F17 кутия помпата може да се смени без сваляне на целия преден мост, а само с леко пускане от шофьорската страна. Не се разхлабва рейката, сваля се дългата полуоска, конзолата на акумулатора, механизма за превключване, развиват се докрай трите болта на моста от ляво, като задния е с планка, която се маха. Укрепва се мотора, развиват се болтовете между кутията и мотора, без да се сваля стартера и скоростите се "мушват' в процепа между моста и купето:
Ето каква видимост има към лагера и съединителя:
За смяната на помпата има достатъчно място. Съединителя също може да се свали лесно, но после трябва да се центрова с някое от универсалните приспособления преди слагането.