понеделник, 17 септември 2012 г.

Какво означават номерата на шаси на VW и Audi и PR-кодовете


Ето една добра статия в резюме:
http://bgcar.eu/kola-vin-nomer.php

Къде да търсим номера на шаси / VIN plate location:
http://www.dvlni.gov.uk/ PDF

Тук са събрани ВИН декодери за доста марки:
http://www.insbook.info/

"Production number" за Пежо и Ситроен:
http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=51264

 Табелките на Renault:
http://www.renaultownersclub.com/modelsa.shtml

При идентифициране на Рено след 2002-ра година трябва да се гледа евро табелата на пасажерската колонка. Там присъства идентификационния код. На по старите Рена същите тези символи присъстваха в номера на рамата VF1xxxx. На по-новите има разминаване в последния

При колите от ВАГ групата има стикер в багажника и в сервизната книжка. Изглежда така:

Ето колекция от PR кодовете:
http://www.laneholloway.com/wp-content/uploads/2009/05/PAG_PR_OptionsCodes.pdf
Има и доста декодери. Първия май е най-удобен, защото дава възможност за декодиране на повече от един едновременно:
http://prsearch.planetvag.com/
http://igorweb.org/equidec/
http://vag-codes.info/
Ето и един платен сайт за декодиране на ВИН номера на доста марки:
http://www.vin-decoder.net/sample_seat_vin_decoder


Следва...

Възможно решение на превъртяла пробка на алуминиев картер


 Пример е Пежо 307 с пробка М16. Момент на затягане 30 Nm, задължително с ново уплътнение(дихтунг). Когато някой, тъп в главата и силен в ръцете, прекали с натягането се усеща едно специфично "олекване" на ключа и резбата се къса. Такова пренатягане най-често е в стремеж да се уплътни с вече използвано уплътнение. В повечето случай не тече масло, защото вече много смачкания дихтунг е уплътнил и държи. Изненадата е за следващия, който сменя масло...
  Картерите на PSA са с хубав алуминии и плътна дупка за резбата на пробката, за разлика от тези на Алфа, например. При Алфа 147 и алуминия е крехък, и в дупката за пробката има прорез, за да изтече изцяло маслото, и материала е малко. За картери като този на Пежо и Ситроен най-евтиното решение е нарязване на резба с 1 мм по-голяма от началната. Повечето такива коли са с пробка 16 мм. Срещу около 30-40 лв се продават комплекти от 6 пробки М17х1,5, метчик и няколко резервни уплътнения:
http://www.zimber-tools.com
  На картери с по-горе изброените характеристики става много добре. Освен това новите пробки са с тънка глава и вътрешен шестостен и пасват на всякакви картери, без да стърчат излишно.
 За такива като на Алфите най-доброто решение е сваляне, стругар и втулка отвътре. Става идеално, но е доста трудоемко. Може да се пробва и другия вариант с нова резба като пружинка тип HeliCoil: http://www.helicoil.in/pdf/HeliCoil%20Catalogue.pdf и подобни: http://www.zimber-tools.com spiralki

01.08.2015
За картера на Пежо Партнер се оказа изключително подходящ болт за джанта на Ауди с резба 14х1,5. За уплътнение трябва кух дихтунг и вече трета смяна на масло няма и капка теч:

Болта влиза на мястото на старата превъртяла пробка с внимателно подвеждане и сам си нарязва резба


Следва...