При Субару фаровете се управляват с +. Това позволява да се сложи по-евтин модул или да се използват всички опции на по-скъпите. Управлението с маса налага някои ограничения, но тук случая не е такъв.
В общия случай модулите се нуждаят от следните захранващи и управляващи свързвания за заводската инсталация на колата:
- В+ : захранване с постояннни 12V; на него е и предпазителя.
- В- : замасяване
- 15 + : захранване след контакт.
- сигнал от габаритите : гаси модула при пускане на фаровете.
- силов кабел(и) за захранване на крушките
Тези са задължителни. Като опция има и вход за сигнал от аларма/централно заключване и изход за управление на габарити/външно реле
В конкретния случай със Субару-то всички задължителни свързвания са събрани в бушонното табло до акумулатора. Аз реших да вържа дългите светлини на намалена мощност. Ползвал съм снимките от http://www.justanswer.com/....
Таблото е от три отделни части. Откачат се щипките оградени с жълто и за максимален достъп се вдигат и трите части:
На гнездото за реле, което не е обозначено, но е окабелено. Има постоянен + и + след контакт. Кабела за замасяването може да се прекара покрай големите силови кабели и да отиде към минусовата клема.
Кабела към дългите светлини е изведен в бялата букса в средата на гърба на голямата платка. Цвета е зелено/кафяво/сиво. За да сте сигурни премерете до червения кабел на куплунга на крушката. На куплунга на фара е на 4-та позиция или, гледано по посока на движение, най-горе, най-ляво.
Проводниците за габаритите са събрани в мост в означената с жълто кутийка. Цветовете им са тъмно син и сив. И двата са самотни на една букса
Самия модул може да остане върху бушоните и релетата: има достатъчно място да се затвори капака без напрежение.
Ето и линк към сервизната документация за въпросното Субару с електрически схеми:
Subaru Forester 2008-2011 repar manual pdf
Също и много подробна статия за и против дневните светлини:
Статия за "дневните светлини" www.tuning.bg