неделя, 26 август 2012 г.

Ауди А4 В5 събиране на вода при акумулатора и потене на стъклата




    Ауди при този и следващия модел са направили една страшна глупост според мен. Инженерите фашуги са опитали да спрат миризмите и шума от моторния отсек да достигат до мястото, от което смуче вуздух вентилатора за климатика, съоъветно през него и до купето. Решението им е да сложат два гумени сифона на дупките, през които да се оттича водата, попаднала при акумулатора. Практиката показва, че за един сезон тези сифони се запушват от листа, кал и всякакви други предмети, например етикета на акумулатора :) Резултатите са най-разнообразни, в зависимост от количеството на валежите в милиметри и степента на запушване. Варират от неприятен мирис на застояло при пускане на вентилатора и потене на стъклата и в най-водните случаи стигат до наводнения в купето и някой и друг изгорял електронен блок, например този на автоматика...
    До фейслифта всичко е открито, но пак няма пряк достъп до отворите за отводняване. При фейслифтовите В5-тици и при В6 има цяла кора, но това изобщо не помага: запушват се еднакво. Няколко листа, една клечка и калта, която се стича по предното стъкло са напълно достатъчни да направят перфектни тапи. Водата си седи там, листата гният, в купето бъзди и стъклата се отпотяват много трудно.
    Решението е системно чистене на боклуците около чистачките и поне един път в годината разглобяване и чистене на отворите. Най-лесно е свалянето на акумулатора и кората над филтъра за климатика. Под стойката на акумулатора се вижда единия от отворите:
     Другия се вижда точно под сервото. През него минава тръбичка и не може да се извади.


    Ако за пръв път се прави тази хигиенизация, свалянето на стойката на филтъра открива още купчина боклук зад и до нея. Трите гайки 10 означени с червено я освобождават. Преди това се сваля една кора като улук, която се изтегля напред от двете щипки означени с двете жълти стрелки


    Ако много Ви се чисти до кутията на компютъра също трябва да има каналче през което да се оттича водата, която се събира до пантата на капака. Това трябва да се случва в посока на стрелката. Свалянето на кутията е трудно, затова аз наливам вода и почвам с парче пластмаса да шомполирам, за да не се нарани боята. В един момент водата изтича и изкарва доста мръсотия. Много алармаджии пробиват маншончето на жилото за отваряне на капака, за да прекарат някоя жица и ако там се събира вода капе баш върху едни бушони и релета... гадничко



    При коли случили на комбинацията собственик, който не му се чистят листа и улица с липи, аз направо махам сифончето под акумулатора, за да намаля риска от запушване. Всичко си е в листа, но поне не се събира вода...

To be continued....

Няма коментари:

Публикуване на коментар