Настройката на скоростния лост се налага след сваляне на кутията, подмяна на части по механизма за превключване, смяна на някой от носещите тампони или при поява на проблем с включването на скорости. Ето описанието в ТIS Opel за Astra G:
Remove battery.
Remove battery support.
Detach clamp bolt (1) for shift guide clamp – do not unscrew. |
Unclip centre console cover. Remove gearshift lever cover from centre console
(2 fastening bolts) and turn upward with bellows. |
Маха се капачето под ръчната, две рапидки торкс 20 и се вдига маншона на скоростния лост
Swing shift lever to the left to lock bore holes in shift lever and shift
lever housing (arrows) with Adjusting Pin KM-527-A (2). |
Виждат се дупките
Щифт 5 мм влиза идеално
Engage locking pin (1) in adjusting bore hole in shift cover plate by turning
shifter rod to the left (3rd gear direction).
Note: F13/F13+ and F17 transmission adjusting
pin is located in front of shift cover in direction of travel; transmission F18
adjusting pin is located behind shift cover in direction of travel. |
|
Малкия пластмасов щифт на избирача трябва да бутне навътре срещу пружинката. Същевременно пластмасовото лостче на механизма за превключване се бута към калника. Това е правилната позиция за настройка, иначе щифта влиза на грешно място и 1-ва и 3-та изчезват....
Tighten clamp bolt for shift guide clamp – tightening torque 12 Nm / 9 lbf. ft. + 180° to 225°.
Remove KM-527-A from gearshift lever bore holes and shift housing. Attach gear shift cover to centre console.
Clip centre console cover on centre console.
Note: Locking pin in adjusting bore hole releases automatically when first shifted in "R" direction – if necessary release locking pin by hand. |
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар