Пример е Пежо 307 с пробка М16. Момент на затягане 30 Nm, задължително с ново уплътнение(дихтунг). Когато някой, тъп в главата и силен в ръцете, прекали с натягането се усеща едно специфично "олекване" на ключа и резбата се къса. Такова пренатягане най-често е в стремеж да се уплътни с вече използвано уплътнение. В повечето случай не тече масло, защото вече много смачкания дихтунг е уплътнил и държи. Изненадата е за следващия, който сменя масло...
Картерите на PSA са с хубав алуминии и плътна дупка за резбата на пробката, за разлика от тези на Алфа, например. При Алфа 147 и алуминия е крехък, и в дупката за пробката има прорез, за да изтече изцяло маслото, и материала е малко. За картери като този на Пежо и Ситроен най-евтиното решение е нарязване на резба с 1 мм по-голяма от началната. Повечето такива коли са с пробка 16 мм. Срещу около 30-40 лв се продават комплекти от 6 пробки М17х1,5, метчик и няколко резервни уплътнения:
http://www.zimber-tools.com
На картери с по-горе изброените характеристики става много добре. Освен това новите пробки са с тънка глава и вътрешен шестостен и пасват на всякакви картери, без да стърчат излишно.
За такива като на Алфите най-доброто решение е сваляне, стругар и втулка отвътре. Става идеално, но е доста трудоемко. Може да се пробва и другия вариант с нова резба като пружинка тип HeliCoil: http://www.helicoil.in/pdf/HeliCoil%20Catalogue.pdf и подобни: http://www.zimber-tools.com spiralki
01.08.2015
За картера на Пежо Партнер се оказа изключително подходящ болт за джанта на Ауди с резба 14х1,5. За уплътнение трябва кух дихтунг и вече трета смяна на масло няма и капка теч:
Болта влиза на мястото на старата превъртяла пробка с внимателно подвеждане и сам си нарязва резба
Следва...
Няма коментари:
Публикуване на коментар