вторник, 9 октомври 2012 г.

Peugeot 206 предни спирачки Bosch: смяна дискове и накладки

    Вече няколко пъти идват 206-тици с оплаквания за предните спирачки: дрънкащи накладки, шумове без да е натисната спирачката, биене при спиране...
    Спирачната система на Бош има някои специфики. Първата е, че Бош пестят греста по плъзгачите на челюстния апарат и те започват да задържат. Подходящи за там са само високо температурни керамични греси. Такива продават Бош(Superfit), Textar(Ceratec) и подобни. Единия водач има гумена втулка, която може да се раздуе от горепосочените смазки. затова е по-правилно да се ползва нещо подобно:
Toyota 08887-01206 Link
Wurth 0893.980 Link
    Това са смазки съвместими с гумените части по спирачната система. Ако трябва да съм точен се продава малка тубичка с лубрикант точно за водачите, но в комплект с нови водачи и маншончета под номер 4439 27 за Пежа след организационен номер 08750...

Peugeot PSA©

    Ето какво описание идва с накладките на Бош:



    А, ето как изглежда в действителност: едната страна е почистена, а другата не за сравнение:



   Такъв бляскав ефект постигам с кръглите шкурки за бижутерски фрези. Иначе си е къртовско търкане. Колеги, които явно ги мързи да почистят съпорта, махат пружинките, за да могат накладките някак си да влязат. Ефекта е дрънкане като от друсане на тенекиена кутия, пълна до средата с болтове...Гадост! При натискане на спирачка изчезва. Пружинките не се продават отделно от накладките.
    Другото много важно е при смяна на дискове да се изчисти ръждата от главината, преди да се сложи новия диск
    Пежо препоръчва смяна на болтовете на съпорта към шенкела с нови и залепването им. Момент на затягане е 105 Nm

    Ето и общообразователния бюлетин на Бош за смяна на спирачни дискове:
http://www.bosch.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар