Тук става дума за смяна на прахозащитните маншони на еднобуталните спирачни апарати Бош на Е-класа W211.
http://www.brakepartssuperstore.org.uk
ВАЖНО!!!
Е-класата на Мерцедес е оборудвана със Sensotronic Brake Control SBC:
При следните условия системата се активира, повишава налягането в спирачните кръгове и избутва навън буталата:
- Автомобила се отключи
- Отвори се някоя от вратите или багажника
- Ключа се завърти на позиция 1
- Натисне се спирачния педал
- Отпусне се ръчната спирачка
- Системата изпълнява самопроверка
Ако системата не е цялостно деактивирана през тестер, дори и да се изключат условия 1-5, остава опасността да се активира "pre-drive check". Затова има процедура, при която тази проверка се предизвиква и в последствие не се повтаря, за да може да се обслужат спирачките. След приключване на ремонта се изпълняват действия, които отново предизвикват проверката, за да се приведе системата в работен режим. Ето един бюлетин от Мерцедес как става това:
И един от Honeywell:
Из автомобилните форуми се коментира и варианта да се изключи буксата на SBC блока и след приключване на ремонта да се включи. Това най-вероятно ще доведе до голям червен надпис на дисплея на километража и предупреждения за проблем със спирачките. След няколко паления на двигателя и натискане на спирачката системата ще заработи, но в паметта за повреди със сигурност ще има записи. Според мен ако след ремонта се проведе "активацията" ще е по-правилно.
След тази встъпителна част стигаме до самия проблем: еднобуталните предни спирачни апарати с плаваща скоба Bosch. Прахозащитните им маншони много често се късат още при първата смяна на накладки. Проблема идва от това, че когато буталото се върне в начално положение маншончето не се прибира докрай в канала си около буталото и остава да стърчи. Причините за това са събралия се прах и втвърдяването на гумата. Когато апарата се "захлупва" обратно с новите накладки маншончето закача в тях и се къса. Резултата е нещо такова:
Един от клиентите с такава Е-класа откри решение на проблема: продават се ремонтни комплекти за спирачни апарати със същия диаметър на буталото за Vito и Sprinter. Номерата са:
- Autofren: D4600
- Frenkit: 260036
- ERT: 400686
За набиването на новото аз използвах инструмента за връщане на буталото и гривна от лагер с точен диаметър. Преди това намазах ръба на новия маншон с лепило за гума за всеки случай:
Получава се като заводско:
При монтажа на накладките трябва да се има предвид разликата в положението на дупките за датчици:
Куплунзите на левите и десните датчици са различни. На дясното колело са накладките с дупки по-близко до плочката, а на лявото са тези с дупка в средата на феродото. Понеже местата на сензорите са различни за различните модели ето една таблица от Мерцедес за положенията им:
zdr.kazvam se aleksandar i imam sa6tia problem pri natiskane na spira4kite se 4uva edno mn slino skarcane mn e nepriatni taka kazaxa mi 4e sa mi skasani man6onite i niamalo kak da se popraviat i triabvalo da si kupia novi ili vtora upotreba spira4ni aparati koeto go namiram malko glupavo moje i da ne e taka ne sam sigoren tai kato ne sam ve6t vav taia oblast ako niakoi moje da mi otogovri na vaprosa dali naistina moje da se postine ne6to takova kato na snimkite i stavali sas tezi man6oni koito ste dali vav opisanieto i kavi sam im cenite predvaritelno bagodaria bixte pomognali na dosta fenove na mercedes tai kato li4no az smiatam 4e tova im e edin ot kofti problemite...
ОтговорИзтриване