Алтернаторите на Форд с , вместо с механизъм за свободен ход, обират вибрациите с междинен вал при дизеловите двигатели:
Лагерите в предната част се износват с времето и започва неприятен шум. Те са сменяеми и не се налага подмяна на целия детайл. Номера има е 6203 C3. По-запознати от мен ми обясниха, че C3 хлабината на сглобката, и е важно да се използват точно такива
Ето как изглежда в разглобен вид:
За ремонта първо е нужно да се развие болта (1) с глава 15 мм. Много помага рязък удар с гайковерт и силни ръце с ръкавички. Болта е на нормална резба. След махането му излизат шайбата (2) и тялото с лагерите (3) от оста (5) . Отзад, към гумата, си остава една дистанционна шайба.
Двата лагера излизат от тялото в различни посоки, а между тях има дистанционна втулка (4). Предния лагер е плаващ в тялото и се държи плътно от един О-ринг. Малко смазка и почукване по втулката, която е между лагерите, го изваждат лесно:
Задният е набит и осигурен със зегерка:
При монтажа не трябва да се забравя втулката (4). Стягането на болта определя правилното положение на лагерите. При слагането на вала обратно на двигателя първо се стягат двата големи болта и след това трите малки към алтернатора
Няма коментари:
Публикуване на коментар