неделя, 25 май 2014 г.

Проблеми с празния ход заради дефектирал PSP Switch



    Причините за проблеми с празния ход са много:
-филтри
-свещи
-неплътности след дроселовата клапа при бензиновите и/или неизмерен въздух след дебитомера
-неправилен сигнал от МАП сензора поради дефект или скъсано маркуче към него
-зацапване или дефект на изпълнителния механизъм за празния ход
-проблеми с горивната система
-проблем с електрическата система
    Освен всички тези причини съм попадал на два случая, при които нестабилния празен ход беше причинен от сензора за налягане в серво усилователя за волана (Power Steering Pressure Switch). За да има такъв сензор колата трябва да е с хидравлично серво: тези с електрическо нямат. Този "сензор" представлява ключе 1/0, което се активира от налягането в тръбата за високо налягане между помпата и рейката/кормилната кутия, създадено при завъртане на волана. Целта е да се повишат малко оборотите на двигателя, за да може да се навакса натоварването създадено от помпата. Двигателите с голяма кубатура и дизелите нямат нужда от такъв компенсаторен механизъм, но при малките бензини се среща често: Форд, Рено, Дачия, Хонда, ВАГ-групата, Пежо, Ситроен и други
    Мястото му може да е доста разнообразно, в зависимост от изпълнението в двигателния отсек. Задължително е от страната на високото налягане или върху самата помпа:

http://www.autozone.com/autozone/repairinfo/repairguide/repairGuideContent.jsp?pageId=0996b43f802e7e52

    По често е монтиран върху тръбата към рейката:

http://www.fordscorpio.co.uk/eecv.htm

    При повечето инжекциони има действителна стойност за показанието на този сензор. При форда, с който имах проблем се беше скъсала жицата при ключето и колата държеше постоянни 1200 об/мин, все едно сервото е под товар. При Голфа с дефектирал ключ излизаше грешка при диагностика и оборотите се променяха, без да се върти волана.

    Другия проблем, свързан с този сензор, е че с времето се разхерметизира и от него започва да тече масло. Това се среща най-често при Пежо, Рено, Ситроен и Дачия. В добрия случай маслото капе навън, но при една Ксара Пикасо маслото беше стигнало до вътрешността на моторния компютър, минавайки по проводника. При някои двигатели на Рено/Дачия сензора е разположен точно над алтернатора и течащото масло попада право при четките, което много бързо води до разпадането има и преждевременно износване на колектора на ротора

Няма коментари:

Публикуване на коментар