неделя, 2 декември 2012 г.

Как да фиксираме клатещата се конзола с ключа за фарове, мигачи и чистачки на Волво S40 (VS) / V40 (VW)

    При тези модели се получава едно много неприятно клатене на ключа за чистачки, този за мигачи и патрона на стартерния ключ. Проблема е че се разхлабва цялата носеща алуминиева конзола спрямо кормилната колона. Тя се намира точно зад волана и в завода е закрепена с два болта, на които са откъснати главите, т.е. не могат да се донатегнат, за да се обере луфта. В горната си част конзолата има празна дупка, в която може да се навие рапидка и клатенето да изчезне. Достъп до нея дава махането на горната кора зад волана. Трябва да се откачат две зъбчета, които я фиксират към долната кора. Те се виждат точно зад волана. След това регулируемият волан се пуска докрай надолу и се издърпва докрай напред. Кората се маха с внимателно повдигане, за да се откачи от долната. Ето къде трябва да се сложи рапидка:

    Мястото е малко трудно достъпно и затова е добре да се ползва рапидка с глава шестостен и гаечен ключ или тресчотка със съответния бит: звезда, торкс и т.н. Не се сетих да премеря отвора, но не е по-малък от 4 мм. Усилията си струват, защото изчезва досадния луфт.
    Кората се слага само със щракване към долната. За улеснение може да издърпате маншончетата на двата лоста и на сложена кора да ги наместите

Няма коментари:

Публикуване на коментар