За смяната на вентилатора за купето при Х5 е необходимо да се свали арматурното табло. С малко жокери за местата на закрепване и поредността на операциите процедурата отнема около 6-7 часа. За демонтажа на централната конзола и самото табло е полезно да има помощник заради обема и тежестта на тези два детайла.
Ако седалките и волана са с електрическо задвижване е добре да свалите волана в най-долно положение. Докато още е закачен акумулатора се демонтират корите от двете страни на барчето и средната конзола. Има по една рапидка най-отпред, останалото са щипки, които се издърпват. Двете предни седалки се преместват докрай напред, за да се открие лесен достъп до най-задните две рапидки на централната конзола, означени с червено кръгче (съответно и една от другата страна):
След развиването им се дърпат седалките докрай назад, за да има място за работа отпред и се откача акумулатора.
Самия акумулатор е под скарата на резервната гума в багажника. Добре е да не затваряте багажника на откачен акумулатор, заради електрическото отваряне.
След това аз предприех следната последователност:
-корите и въздуховодите над педалите и под жабката
- шофьорски еърбег, волан, корите на кормилната колона, лентов кабел (спирала) с ключовете за мигачи, чистачки и темпомат
-двете тапицерии на А-колонките
-километраж, пасажерски еърбег и жабката
-центалната конзола
-ключа за фарове, центалната "духалка", навигацията, панела на климатика и бутоните под него
-самото табло
-вентилатора
Кората над педалите се държи на три рапидки и две щипки в задния край. По средата е закрепен с рапидка и въздуховода към краката. Щипките се свалят със завъртане на 90º и издърпване. За тази кора е закрепен и говорителя за преден парктроник, зумер фарове и т.н. Буксите му са направени трака, че да не могат да се объркат. Въздуховода за краката на шофьора се издърпва настрани, след сваляне на кората.
Челната кора над педалите и под кормилната колона е с три рапидки челно на таблото горе и три отдолу. Буксата за диагностика е закрепена от една реласа, която се издърпва настрани около 1 см и след това OBD-куплунга излиза с леко натискане изотдолу:
Щипките са към кората около кормилната колона. Следва сваляне на волана, като преди това се поставя в положение направо:
Демонтират се корите около ключа за мигачи/чистачки: горната има щипка тип дюбел отгоре; долната е с рапидка. Двете кори са закопчани една за друга и трябва издърпване. В предната част са най-задраво хванати с означените зъбчета:
Затова е най-добре издърпването да почне от задната част. Демонтира се "спиралата" на еърбега с превключвателите. По нея има всякакви видове куплунзи с най-различни контри... Следва киломертажа: две рапидки с глава Tx 10, накланя се надолу и се издърпва напред. Изключва се буксата и се вади. Препоръчително е да седи прав, както е в колата.
Решетките на "духалките" се свалят след повдигането на две зъбчета в долната им част:
демонтаж на централната "духалка"Откача се и жилото в средата с малко завъртане и избутване. За улеснение слагате плъзгача в положение, при което се подава повече от жилото.
Така се демонтира и шофьорската решетка, а след нея ключа за фаровете, който е закрепен за таблото с две щипки:
Няма коментари:
Публикуване на коментар