Наложи се да се сблъскам с проблема и след това се загледах, че много от РАВ-ките си ходят "разкикерчени" по улиците. Явно хората знаят за мащаба на ремонта и не предприемат нищо, но конкретният клиент пожела всичко да е наред по колата.
При този случай след ремонт на предницата волана застана накриво, колата отиде на реглаж и от там се върна с молба да се раздвижат реглажните втулки на задния мост, за да се "изправи" окачването. ОК, няма проблем: да ама не! Болтовете излизат, но втулките са запекли до степен на заварка и никаква химия, блъскане, гайковерт или напъване не помогнаха. Замисълът на японците е бил обречен още на чертежа: в тампоните по щангите са мушнати втулки и гайки със закрепени на тях ексцентрици. Самите тампони имат накатка, за да се забият в метала на задния мост и да не превъртат след стягането на болта. Това оставя път на влагата и зимната химия към реглажните втулки и те залепват за тампона. Дори и да се премахне ексцентрика от втулката тя остава в ухото на моста и щангата не може да се извади...
Наложи се закупуването на всички щанги/тампони и прилежащите болтове и гайки с ексцентриците за реглаж:
Успяхме да намерим само две от щангите неоригинални. Първия опит беше да сменим само техните реглажи. На стенда пак не се получи и се наложи да се сменят и горните два:
И за двата етапа се наложи да се включи цялата разрушителна мощ на сервиза:
За съжаление не може да се подходи по "моргаджииски" подход, все едно колата отива за скрап. Трябва методично да се осигури достъп до запеклата втулка и да се отреже, без да се наруши целостта на задния мост или ламарината, която осигурява опора на ексцентрика. Падна голямо рязане и блъскане, докато се отреже парчето втулка от едната страна и след това успеем да извадим тампона от моста:
Не си спомням точно, но реглажа на задния мост излезе около 1000 лева
Няма коментари:
Публикуване на коментар