Сблъсках се с много интересен случай: Пасат 1.8 ТСИ 2008, който дойде с оплакване "светеща лампа". Вързах колата на тестер, видях грешка за прекъсване на 3-ти цилиндър P0303 и на работещ двигател я изтрих. Колата започна да прекъсва зловещо и да брои "misfires" на всички цилиндри. На 3-ти най-много... При повишаване на оборотите работата се изравнява. Странно.
Започнах със стандартните процедури: смяна на свещи и преместване на бубината от 3-ти цилиндър на друг. Проблема си остана пак на 3-ти. Отворих и почистих потенциометъра на педала на газта, защото показанията се колебаеха между "празен ход" и "частично натоварване" при пуснат педал. Това се оправи и проблема с прекъсването изчезна постепенно. Погледнах корекцийте на горивото и те бяха станали + 23%. Колата се движи така 2 дена и пак светна лампата. Вързах я и имаше грешка за бедна смес и прекъсване на 3-ти и 4-ти цилиндър. Междувременно смених маслото и филтрите и ми направи впечатление теч на двигателно масло между двигателя и скоростите. Семеринг колянов вал за смяна, но първо да оправим прекъсването...
В търсене на причината да се разваля сместа се сетих за картерната вентилация. За този двигател продават 6 "ревизии" на масления сепаратор върху капака на клапаните. Извадих маркуча между него и колектора и запуших с една тапа:
Работата на мотора веднага се нормализира, колата започна да си коригира смесите в интервал 1-2% и при изтриване на грешката не се разваляше работата повече. ОК: имаме заподозрян. Купих последната ревизия на сепаратора, монтирах го, запалих и всичко беше наред за точно 5 минути на празен ход. При опит за потегляне нещата се влошиха до степен на зверско прекъсване и теча на масло се усили от "капка" до "църцорене". Сума ти време се борихме: друг комплект бубини, сваляне на колектор и чистене на нагар по смукателните клапани. Чистене дросел, маси, проверка на всички клапанчета за въздух... Размених дюзите и запалих: същата работа, а масло си тече от долу здраво.
Безпомощен се допитах до Чичко Гугъл, но попитах за теч на масло с прекъсване при ТСИ 1.8 Ето какво излезе:
Оказва се, че решаването на проблема е обратно: семеринга на коляновия вал пропуска въздух и през картерната вентилация влиза в колектора и разваля сместа! Ето снимки на извадения семеринг и как се е отлепил от носещата плоча:
Проблема съществува при всички 1.8 и 2.0 двигатели. За решаването му са нужни нов семеринг, комплект болтове за маховика/плочата (за еднократна употреба са), демонтаж на скоростната кутия и внимателна смяна и подлепване на новия семеринг.
Този тип "модерни" ПТФЕ уплътнения се монтират на сухо, т.е. без да се маже вала или семеринга с масло. После вала трябва да е обездвижен поне 4 часа, за да се "формува" по него уплътнението: PTFE seal installation
Плочата се подлепва към блока по тази схема:
Болтчета се стягат с 9 Nm в тази поредност:
Няма коментари:
Публикуване на коментар